Summa sidvisningar

söndag 24 oktober 2010

Nu har han väl ändå en ny hit?


Di Leva.
På 80-talet var han en av mina största favoriter. Jag nästintill avgudade honom. Sedan hände det något. Kanske var det någon dålig platta för mycket och så fick man höra rykten om att denne självutnämnde Jesus egentligen var en taskmört. Då lackade jag ur.
Men igår gjorde han succé hemma i tevesoffan hos mig iallafall. Hans version av Lasse Berghagens Sträck ut din hand kan väl inte bli annat än en hit, eller? FANTASTISK!

....min jävla dator....ibland funkar det att kopiera en låt från YouTube och ibland, nästan alltid, gör det det inte. Nu ser jag att du kan ju inte lyssna på låten. GRRRR! Du får leta upp den själv på Youtube helt enkelt. Eller hålla utkik efter den på Svensktoppen.

Dagens låt: Vi har bara varandra - Di Leva.
...från Rymdblomma. Alltså den plattan. Den är grym! Jag får nog ta och ge Di Leva en chans till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen - det gick ju! Jag hade fel, fel, fel./Mirre

Barasara sa...

Varje gång reklamslingan för programmet gått har jag myst till. Gillar Gärdestad-singeln! Sen har det liksom låtit som en repad skiva varje gång DiLeva kommit i bild. Han är ju sådär mysig kvinnomisshandlaren. Kollade ändå igår. Och väljer bara att låtsas som DiLeva inte är med i programmet. Mina mest bestående intryck var:
- September. Gud vad snygg hon är.
- Berghagen som bryter ihop om löpsedeln. Uff, lite jobbigt. Jag flipprade över till en annan kanal för någon minut.
- Sandelin. Är det han som är den verkliga rymdblomman? Scenen när Petter väcker honom. Bland det roligaste jag någonsin sett!