Summa sidvisningar

söndag 17 oktober 2010

Ninaninaninannnaninannanannnanninnnaa.....

...sproingggggg! Dagens boktips:
Fulsnygga fetton, vrålande män och elaka tanter är några av beståndsdelarna i serietecknaren Nanna Johanssons skitigt skeva bildvärld. Det är kroppen och kraven och kampen. Normvridanden och ifrågasättanden. Det är antifeminister i urval, världens ledsnaste tonåringar och en My Little Pony med jättekuk. Och det är jävligt roligt.

Citat:"Nannas serier borde användas som undervisningsmaterial i Sveriges grundskolor, eftersom de förklarar hela könsproblematiken på ett lättillgängligt sätt. Man kan inte vara för eller emot för Nanna använder inga konstruktioner, hon vänder bara på steken - En man i en kvinnas roll, och tvärt om. Fulheten är det vackraste som finns."

Så sant så sant. Jag lånade den först på bibblan. Skrattade så att jag grät (speciellt åt den Guldpurjonominerade filmen "Lama jävla gubbfan") och sedan var jag tvungen att köpa den. Är jag sur öppnar jag bara Fulheten så blir jag glad igen. Vilken bra bok, va!

Dagens låt: The finest worksong - REM.
Det blir helg. Man tänker: Åh, vad skööööönt att få vara ledig. Men gör man sig ledig? Nä, det gör man inte. Jösses, vad jag flaxar och flänger runt. Är så himla hård mot mig själv. "Har du städat ur skåpen? Jaså inte. Då tar du och gör det. NU!" och när jag hade gjort det så var jag där igen och "Innan du tar och tittar åt soffan så kanske du borde sopsortera, plantera om blommorna, putsa fönstren samt rensa bokhyllorna och åka till IKEA och köpa nya grejer att smälla upp och göra middagar och matlådor och läsa ur de gamla tidningarna och skriva dagbok och rensa bland alla papper och kvitton. Seså. Snabba på!"
Imorgon "jobbar" jag tre timmar på skolan. Vad skönt det ska bli.




Website counter

Inga kommentarer: