Summa sidvisningar

söndag 10 oktober 2010

Komisk talang

Wendys kompis Wilma är på besök. Vi ska äta tillsammans. Idag blir det spagetti och vegetarisk quornfärssås. Wendy tar tag i den nya ketchupflaskan. Splatt! Hela hennes panna dryper av röd tomatchup från Heinz.
Wilma skrattar och skrattar.
"Du är så rolig Wendy!" säger hon.
Vi börjar käka. Jag undrar vad de ska bli när de blir stora. Wendy berättar att hon vill bli konstnär eller dagisfröken.
"Jag vill också bli konstverk eller dagisfröken" säger Wilma.
"Jag vill ha en kollega!" utbrister Wendy och Wilma börjar skratta igen. Jag skrattar också. Hon är ju faktiskt rolig, Wendy.
"Vad ÄR en kollega, mamma?"
"Det är en jobbarkompis" förklarar jag varpå båda börjar skratta hysteriskt igen.
"Du är så rolig, Wendy!" tycker Wilma ytterligare en gång.
Okej. Konstnär, dagisfröken eller kanske...stand-upkomiker?

Dagens låt: Hurt - Nine inch nails.
Aporpå naglar. Långa naglar på killar - finns det nåt äckligare? Idag på morgonen var jag och barnen på Blomsterlandet. Ute på parkeringen ropas det plötsligt på mig inifrån en bil.
Det är Dennis. Vi jobbade några månader ihop på Kulturhuset för typ 15 år sedan.
"Hallå! Hur är det?" ropar han.
Jag stegar fram mot bilen. Och det är då jag ser den. Hans lillfingernagel. Den är, jag ljuger inte, två centimeter lång och BRUN. Han babblar på och det enda jag kan koncentrera mig på är hans äckliga, äckliga lillfingernagel. Har han ingen fru eller sambo eller tjej som kan säga åt honom? Hurdana är folk? BURR!!!
Website counter

Inga kommentarer: