Summa sidvisningar

fredag 24 december 2010

Nu är det jul igen

Finns ingen tid på året som jag känner mig så misslyckad som på julen. Självförtroendet är i botten.
Julen i teorin: Bra, fin, kul, trevlig, mysig.
Julen i praktiken: Hetsig, krävande, ångestframkallande.
Jag ser bara allt jag inte är, inte gjort, inte kan.
Ser inte att jag i alla fall slipper gå ute i den bistra midvinternatten och nattvandra eftersom jag inte har någonstans att bo. Ser inte att jag har en familj, vänner, mat på bordet, julklappar. Jag ser bara allt det dåliga. Jag är ett otacksamt stycke och det är deppigt.
Vill inte ha jul. Vill ha vardag.
Vi borde hylla vardagen mer. Hurra för trista tisdagar!

Dagens låt: Merry X-mas (war is over) - John Lennon & Plastic Ono Band.
God jul på er. Hoppas att ni åtminstone har förmågan att njuta och vara lyckliga. Julen tillhör barnen. Gud, nu bråkar mina barn där uppe igen! Måste rusa.



Website counter

Inga kommentarer: