Summa sidvisningar

tisdag 21 december 2010

Skämmas bör man...

Kör ett julklpappsrejs på stan. Landar inne på hataffären nr:1: BR Leksaker. Jag avskyr inte BR. Jag HATAR BR. Ändå så gick jag och blev medlem i denna läskiga klubb för ett tag sedan efter som "man fick klubberbjudanden samt kunde samla poäng". Fick ett rött plastkort hem i brevlådan plus en bok där man skulle samla "mynt". Ett för varje 25:- man handlade.
Så eftersom barnen detaljstuderat BR-katalogen fick det bli BR. Nu skulle här samlas poäng!
I kassan stod två hästtofsprydda tonåringar. Jag langade fram min lilla bok och tänkte casha in ett stort antal klisterbonusmynt eftersom jag trots allt handlat deras skitleksaker för 600:-.
"Har du ditt kort med dig?"
Jag fumlade runt i plånboken. Inget rött kort. Men jag hade ju med mig löjliga bonusboken. Kunde inte det räknas? Det kunde det inte. Jag mulnar igen. Och säger:
"Nähä. Då kan ni ta den här" och ger dom min bonusbok där mynt redan samlats.
"Men..?"
"Ja, jag vill inte ha den!" säger jag snäsigt med flammande kinder samtidigt som jag morrar i huvudet att aldrig mer att jag sätter min fot inne på BR alltså!
Fräs.
Tre timmar senare är det jag och Wendy som är på A6 för att köpa resterande julklappar. Vi står i snabbkassan på IKEA. Det blir vår tur. Jag scannar av allt och nu är det dags att betala. Var är mitt bankkort? Leta leta leta. Panik. Få inte panik nu. Leta leta leta. INGET KORT. Det är borta och jag håller tydligen på att bli senildement. Svettattack.
Plötsligt hör jag att någon ropar mitt namn. Det är Mickan. Dagens ängel. Hon förbarmar sig över oss och går in och styr upp allt. Jag är för skakig. Hon betalar med sitt kort och säger åt mig att fundera var jag gjorde senaste inköpet med kortet.
Var? På BR förstås. Helvete.
Jag ringer 118 118 och får numret till affären.
Har de hittat nåt kort? Ja, de har hittat ett kort. Det är mitt.
Gasar ner till stan. Går in på BR med blossande kinder och bara hoppas att de inte minns häxan till kund som de hade för ett antal timmar sedan. Kassörskan ler. Jag ler. Skrapar med foten. Kryper till korset.
Tack så mycket, jävla BR.

Dagens låt: Bop til' you drop - Ramones.
Snarare shop til' you drop. U-land vad är det? Svält? Fattigdom? Nu är det jul igen och då jävlar i min låda ska det shoppas!
.....varför brukar man känna sig lite tom på juldagen? Jaaa, varför?

Website counter

1 kommentar:

Lena sa...

Fy satan vilken fruktansvärt hemsk dag. BR av alla ställen. Hatar också den affären. HEMSK !
Men shit va roligt att läsa det här var ;)

LK