Summa sidvisningar

fredag 10 december 2010

Prick tack!

Står i badrummet nu på morgonen. Wendy, 8 år, står och kammar sig och upptäcker plötsligt en liten röd prick på sin kind.
"Mamma! Är det en finne?" utropar hon.
Jag detaljstuderar pricken noggrannt. Drar med fingret över den. Nja. Njä. Eller kanske.
"Ja, det är en finne" säger jag utan att svajja på rösten.
Wendy skiner upp och går därifrån. Dömallig. Eftersom jag kan läsa tankar så vet jag att hon tänkte "Waow! En finne! Jag är nästan en tonåring. COOLT!"

Vänta bara. VÄNTA BARA SÄGER JAG. Fy fasen vilket helvete som väntar när finnarna invaderar. Fråga mig - jag vet.

Dagens låt: Do they know it's christmas - Band Aid.
Idag exakt om två veckor är det julafton. Det känns inte bra. Fjorton dagar går fort. Inihelvetes fort. Kommer vi kunna ha gran i år tillexempel? Mats är ett oroselemenet måste medges. Kan verkligen visualisera en grå katt som sitter högt upp inne i granen i en och en halv sekund innan hela härligheten välter. Han är en sucker for trees nämligen. Och en bra klättrare. Ingen bra kombination alls när det vankas jul.



Website counter

1 kommentar:

Lena sa...

Fråga mig med - jag vet också!!!
LK