Summa sidvisningar

torsdag 16 december 2010

Särskolan gissar gåtor

"Jag kan vara rund eller fyrkantig. Jag ligger på golvet och du trampar på mig. Ofta är jag fransig. Vem är jag?"
- Jag vet jag vet! En HUND!
- Näeee.
- EN KATT!

Ähum. På den nivån är det alltså. Dagarna i ända. Men kul har vi. Emellanåt.

Dagens låt: Snö - Laleh.
Var nära att ringa mig sjuk idag. Snöstorm+skolgård=dåligtdåligt. Man längtar liksom tillbax till tiden då man var en kultursnobb på ett kontor. Ett varmt, ombonat kontor. Till den tiden när man inte ens visste vad en termobralla var för något.
Fast dagen idag blev bra ändå. Idrott, filmvisning, mat, bowling, långpromenad i snölandskap samt babblig bussfärd. Inte ett endaste sprängt blodkärl. Imorgon blir det julkul med tomte samt julbord. På betald arbetstid. Melajk.



Website counter

1 kommentar:

Lena sa...

Låter okej. Särskilt bowling.
Själv har jag "vabbat".

LK