Summa sidvisningar

fredag 3 december 2010

Svenska Huskvarnafruar

Har varit nästan helledig den här veckan och jag har kommit fram till en sak. Jag skulle lätt kunna tänka mig att vara hemmafru! Bara jobba lite när andan föll på.
Hur skönt är det inte att somna om på morgonen? Att kura ihop sig under en filt i soffan när snön yr runt husknuten? Det är megaskönt.
....bara ligga och bläddra lite förstrött i en tidning och kanske se ett recept som verkar smarrigt. Masa sig ut och köpa ingredienserna och sedan när familjen är samlad så står man där med spisrosor på kinderna och bara cashar in när alla beundrar (in my dreams) ens kokkonst.
Hur kommer det sig att nästan alla mammor var hemma när jag var liten? Hur kunde man överleva på en inkomst då och inte nu? Vad har hänt?
Måste lägga mig under en filt och fundera lite på detta nu.

Inga kommentarer: