Summa sidvisningar

måndag 10 oktober 2011

Ett mirakel har inträffat!


Jajjemän! Det hände igår på kvällen och nu är jag så lycklig att jag har lust att bli religiös. Det MÅSTE finnas en gud! Jag hör änglar sjunga och någon där uppe tutar i en gyllene trumpet, änglarna spelar harpa och det låter vackert. Vackrare än om Beatles skulle återförenas och göra en låt ihop med ABBA som också fått för sig att återförenas. Mmm som i mysigt.
Skulle jag måla en tavla av hur jag känner mig så skulle jag måla en mäktig svan som flaxar lite luftigt med sina spröda vingar. Ovanför svanens, den är tårögd glömde jag säga (men det är tårar av glädje!) vita, lilla duniga skalle svävar en gloria och i bakgrunden ser man vågor som skvalpar, regnbågar som breder ut sig, enhörningar som galopperar, delfiner som skrattar och palmer som vajar för vinden. De är förresten fulla med kokosnötter. Palmerna alltså. En liten söt apa klappar på en handikappad katt. På himmelen ser man ett stjärnfall. Ungefär så.

Målaren har ringt. Han kommer ikväll. Hade jag varit medlem i Svenska Akademien hade jag utropat ÄNTLIGEN!

Inga kommentarer: