Summa sidvisningar

fredag 21 oktober 2011

Mums för mig



Eftersom vi talade om no-nos innan så kan vi ju också ta och dra upp vad som är stora yeah-yeahs. Vad är det egentligen som gör att man blir extra intresserad/attraherad?
Okej. Jag börjar.

1. Om man är på en tillställning med en massa folk och en katt kommer intrippades. Den mannen som kastar sig ner på knä för att klappa och prata med katten. DEN mannen alltså. Där kommer mycket stora stilpoäng att delas ut av mig.
2. Om en man kan hela texten till Queens "Somebody to love" utantill. Pling! Tvåhundra poäng.
3. Om en man skrattar halvt ihjäl sig åt ett av mina favoritskämt:
"En gul och en grön banan var ute och gick. Rätt som det var försvann den gröna bananen. Den gula fortsatte gå och plötsligt hoppade den gröna bananen fram ur en buske och skrek BÖÖÖH! Då sa den gula bananen: Alltså - fy FAAAN vad du är omogen!". Mansskratt? Pling! 100 poäng.
4. Om han kan meka/snickra/laga mat/ställa in alla tevekanaler. Pling 50 poäng.
5. Om han är totalt ointresserad av sport men mycket intresserad av litteratur och att diskutera film. Pling 25, nej, förresten 250000 poäng.

Ungefär så. Och ni?

Dagens låt: Let there be rock - AC/DC.
Ja! Och let there be light! Igår var Ulf hemma hos mig sent på kvällen och drog nya sladdar åt höger och vänster så nu har vi även ljus i källaren (Milles rum alltså). Han klippte även av tre långa, antika sladdar som bara drällt omkring där i trappen och som jag faktiskt har stört mig på ända sedan vi flyttade in för nio år sedan. Klipp alla band! Min nya melodi.

Inga kommentarer: