Summa sidvisningar

måndag 3 oktober 2011

Vem är jag?


Jag är 80+
Jag klagar gärna över hur jobbigt allt är.
Jag tycker allt är tråkigt och att alla dagar är lika.
Jag får panik om jag erbjuds hjälp i hemmet av utomstående.
Jag kan inte sova på nätterna på grund av att hemtjänsten erbjudit sig att komma hem med matportioner EN gång i veckan (avlastning).
Jag är livrädd för förändringar!!!

Hörde om den 97-åriga tanten som satte sig på ett plan till THAILAND! för att hälsa på sin son. Nu har hon det så bra att hon inte vill åka hem igen. Det FINNS alltså sådana slags gamlingar också.

Hoppfullt.

Dagens låt: Changes - Black Sabbath.
Förändringar kan vara skrämmande, jag vet, men oftast är de ju emot det bättre. Mitt liv ser verkligen inte ut som det gjorde för fyra år sedan. Det ser till och med annorlunda ut den här måndagen emot hur den såg ut för en vecka sedan.
Tänk vad trist om ens vardag skulle se likadan ut jämt!

Inga kommentarer: