Summa sidvisningar

söndag 9 oktober 2011

Han har dratt till Hong Kong


...och jag går hemma i Huskvarna och trajjar. Sträckläser David Nicholls' sorgsna, roliga bok "En dag" och inser att jag är en sån människa som bara låter livet passera utan att jag grabbar tag i det. Vill att något ska hända. Något omtumlande. Något totalt omvälvande. Och helst ska det vara av positiv karaktär förstås. Man önskar ju inte att "nåt ska hända" och så gör det det. Bara det att man får cancer i strupen eller att katten blir överkörd en vit Volvo med en artonårig finnig grabb i keps bakom ratten. Det vore ju ironi i kubik det.
Men men. Medans jag väntar på DET så får jag se fram emot onsdag då Hong Kong-resenären kommer tillbaka på svensk mark. Med en tvål till mig i bagaget.
Fy tjyven vilkens satans ospännande karaktär jag är. Här åker han till Kina och det enda jag önskar att han ska ta med sig till mig är en....tvål.
VAD ÄR DET JAG VILL SKA HÄNDA?

4 kommentarer:

Sparkling sa...

En tvål från Kina är ju ändå en tvål från Kina...inte samma som en tvål från Konsum. Jag fick tigerbalsam i present från en kompis som varit i Kina. Det såg ut, luktade och betedde sig precis som tigerbalsam från ett svenskt apotek.
(I övrigt gillar jag din blogg, men vet inte riktigt hur jag ska få det sagt utan tänkte att det var ett ypperligt tillfälle att liksom linda in det i kinesisk tvål. Det gick väl sådär.)

Barasara sa...

"Vad vill jag ska hända" är så mitt i prick. Hur ofta är det man verkligen känner och tänker efter? Jag tror inte man ska vara rädd för att tänka efter heller. För vissa kanske det är total livsförändring som önskas och behövs. För de flesta tror jag det är så mycket mindre. För mig var det vid ett vägskäl så små saker som att bokstavligt gå andra vägar, handla i nya affärer, inte alltid välja det jag alltid valt, inte alltid göra det jag alltid gjort.
Fundera över vad och när det är du känner att du mår bra, att du lever.

randigkatt sa...

Sparkling! Vad kul att nån som jag inte känner tittar in. Jättekul det där med tigerbalsamet. Har jag samma gamla vanliga otur kommer min man eller mitt om jag ska säga mitt ex, det är lite luddigt, med en DOVE-tvål. Made in Hong Kong. Har kikat in på din blogg In med dig i nålsögat kamel. LYSANDE! Du verkar vara av samma skrot och korn som den här smålänningen. Ska läsa slaviskt.
Sara! Jag behöver en dos dig snart.

Barasara sa...

Dito!