Summa sidvisningar

tisdag 18 oktober 2011

Nu blev det fan en skönhetsblogg

Plötsligt händer det. Bara sådär. Man tittar sig i spegeln och känner sig lite mindre missnöjd. Hur ofta brukar man tycka att ens hy ser okej ut? Hur ofta tycker man att håret kan skippa den där Bad Hairdaymössan? Personligen måste jag svara: "mellan tummen och pekfingret tio dagar per år". Miserabelt.
Men nu har det iallafall hänt. Två dagar på raken har håret känts acceptabelt och hyn har varit mindre grå. Jag skulle till och med kunna drista mig till att påstå att hyn har sett "frisk" ut.
Då infinner sig följdfrågorna Varför? Hur?
Man skulle ju liksom vilja komma på orsaken. Vad är det jag har gjort utöver det vanliga? Vad har jag ätit som avspeglat sig så underbart i det yttre??
Detektivhatt på. Hm.
1. Jag har inte varit ute och promenerat på över en vecka.
2. Jag har inte varit ute speciellt mycket alls.
3. Jag har slarvat med luncherna. Igår drack jag kranvatten till lunch ihop med en veggie Billypizza. Idag blir det FELIX och nån slags billig mozzarellapasta som ska imundigas (heter det så?)
4. Jag har ätit mycket kakor eftersom jag fyllde år i lördags.
5. Jag tryckte i mig chips och dip både fredag, lördag OCH söndag.

Slutsats: Minimalt med motion och maximalt med fett ger fin och slät hy. Varför kasta pengarna i sjön på dyra L'Orealkrämer som kostar skjortan? Köp en Estrella bigbag istället. Endast 19.90:- på Willys.

Dagens låt: Frys - Docent Död.
Nu är det burrhööööstbrrrr. Kallt på morgonen, kallt på kvällen. Ungarna har fått nya jackor, mössor och vantar. Vad händer? Jo, ungarna har såklart redan tappat bort en jacka, två mössor och de där vantarna orkar jag inte ens tänka på. Det konstiga är att så fort jag köper något plagg i en vanlig affär, dvs inte på second hand, så slutar det alltid med antingen fläckar som förstör plagget helt, eller att de förlägger mössan i nån park eller att de bara kommer hem med en vante. Inte så konstigt att jag pratar mig varm för begagnat, va? Det känns liksom inte lika svårt att tappa bort en mössa för tio kronor som en för 169:-
Vintern är på ingång. Jag bävar. Redan.

Man borde emigrera.

Inga kommentarer: