Summa sidvisningar

tisdag 28 februari 2012

Ettans buss genom ljuva livet


Vår bästa tid är nu, glöm bort den...trallalla jag har glömt vad dom sjunger...var det snö? Äsch skit samma. Min bästa tid är iallafall INTE nu.
Förra tisdagen så startade inte biljäveln, ungarna fick kuta till skolan och jag fick ta bussen, knorrandes, till jobbet.

Idag är det tisdag igen. Då händer EXAKT samma sak. Lätt duggregn och bilen: önönönönönönönönönönömöönönönönönönönönönönöööööööööön. HELVETE!
Ringer Johannes mamma och hon lovar att hämta upp ungarna. Hon kommer strax efter kl.8 (fast hennes barn börjar 8 i skolan! hur slarvig får man vara?) och jag slänger in ungarna i hennes mycket ostädade jättebil. Får inte på Mille bältet och ryter: "TA BORT DIN HAND DÅ SÅ JAG SER!" (trots att jag har publik ryter jag alltså. Hade Anders Björck sett mig i aktion hade han sagt åt mig att veta hut.) Wendys bälte får jag efter två evighetsminuters fipplande inte på och då ryter jag "Du får åka så här ändå!" Veta hut var det ja.

Sedan ska den arga mamman åka buss. Hennes absoluta favoritsyssla. Jag får springa till bussen och när jag kliver på säger busschauffören "En vuxenbiljett då?" Jag blir så häpen att jag inte förmår säga något smädande. Han ser väl för helvete att han har en arg 40+ kärring framför sig och inte en skolungdom på 19? Ser han inte det borde han byta jobb.
Sätter mig och efter två busshållplatser kommer en äldre kvinna på och visst kan man se på vissa personer att dom luktar illa? Hon sätter sig framför mig och visst har jag haft rätt i mina fördomar. Hade man gett ut hennes doft på flaska kunde man lanserat den under namnet "Nicotinista extreme". BLÄK, vad illa det luktar.

Nu är jag på jobbet och där, nu! missade jag en livesändning i väst.

SKITSKITSKIT.

Dagens låt: Titanium - David Guetta feat SIA.
Gosh, vad jag älskar den låten! Om Posten har skött sig så ligger den skivan och väntar på mig nu när jag kommer hem. Huka er grannar, för nu laddar hon om!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, här verkar det gå hett till...:) Att busschauffören frågade om vuxenbiljett skulle jag ta som en komplimang!(du vet...inte hur man har det, utan hur man tar det...) Du måste varit magnifik i din entré på bussen*fniss* Antar att Posten får sig en omgång när du kommit hem i dag!Kämpa Mirre!!!!

Sparkling sa...

Människor som luktar illa borde inte få åka buss!

randigkatt sa...

Posten skötte sitt och nu har jag en platta att terrorisera mina omgivningar med. Härligt!

randigkatt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.