Summa sidvisningar

lördag 4 februari 2012

Supersur mamma till Spiderman

Är krasslig och rosslig. Hostar som en tok. Mår jag inte bra blir jag sur. Alltså ännu surare mot mitt vanliga jag. Vill ingenting, vill bara vila vila vila. Därför så är det naturligtvis som så att
sonen har varit överaktiv idag, han hoppar i soffan och i sängen och så skriker han med IDIOTHÖG röst, bråkar med sin syster och retar katten. Hans irriterande Spiderman-intresse bara eskalerar dag för dag.
I morse hörde jag hur han och Skägget pratade med varandra.
"Jag vill bli Spiderman när jag är stor!"
Skägget hummade och undrade hur han skulle göra då och hur han skulle kunna få den där förmågan att skjuta nät?
Mille funderade och konstaterade att "Jag måste ju bli biten av en spindel först. Då kommer nätet in i händerna på nåt sätt".......

Kom an spindlar och bit mig. Jag behöver också kunna skjuta ut nät. Tänk vad praktiskt att näta in alla leksaker som ligger och skräpar där de inte ska och tänk vad praktiskt att bara bombardera högskrikande barnamunnar med nät så man får lugn och ro. När man behöver det. Som typ nu.

Jag är sjuk. Buhu.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Min son hade också en Spidermanperiod, minns den som ytterst tröttsam. Men hav förtröstan, han (sonen, inte Spiderman) är idag 20+ och vill inte längre vara Peter Parkers alterego 24/7. Med andra ord: DET GÅR ÖVER. Halleluja. Eller nåt.

randigkatt sa...

Hoppas du har rätt. Fast å andra sidan har jag en manlig bekant som är över 40 och han är fortfarande helt galen i den där spindelmannen.