Summa sidvisningar

onsdag 8 februari 2012

Lök på laxen. Grädde på moset!

Sitter och slösurfar på jobbet. Googlar på "granatäpple" som verkar vara da shit. Full av antioxidanter, jättenyttig om man vill undvika åldrande, åderförkalkning, demens med mera och det vill man ju. Idag är det jag som stövlar bort till Willys, mitt andra hem, och införskaffar dessa dyra frukter. Om en månad kommer jag se ut som en 24-åring och vara lika pigg som en hyperaktiv, sockerchockad sexåring och mitt minne kommer inte längre vara tappat utan i allra högsta grad närvarande. Okej. Expedition GRANATÄPPLE startar idag. Jag återkommer med rapporter om hur undersökningen fortskrider. Om jag kommer ihåg vill säja....

När man slösurfar så är det hur lätt som helst att halka in på olika receptsajter. Mat är ju så gott! och så tråkigt att laga men ibland får ju även den mest tafatta människan sina infall. Idag blev jag till exempel fantastiskt sugen på en "Gräddig och len laxsoppa". Inte illa med minst tre ord som jag går igång på i den rubriken. GRÄDDIG. LEN. LAX. Skyhög mumsighetsfaktor!

Andra ord i recept som borgar för att något är supergott:
Creme Fraiche.
Rödlök. Vitlök, Scharlottenlök. Salladslök, ja, vad fasen ALL sorts lök är ju så himla gott!
Kokosmjölk.
Avocado.
Västerbottenost.
Räkor.
Kräftstjärtar.
Bearnaisesås.
Spenat.
Brysselkål.
Currypasta.
Basilika.
Champinjoner.
Broccoli.
Tacokrydda.
Smör.

Slurp och dreggel. Komponera en trerätters middag med dessa ingredienser och jag kommer på oanmält hembesök på momangen!

Dagens låt: When I'm 64 - Beatles.
Vilket skämt att man ska jobba tills man är 75 år! Ha ha ha ho ho ho ho. En 75-åring ser bra. Hör bra. Rör sig fort. Har blixtnsabb reaktionsförmåga. Klarar av att klättra högt, stå länge, sitta länge på en kontorsstol och sedan tar det bara en sisådär 15 minuter att resa sig från stolen för att gå iväg och hämta något papper som kommer ur kopieringsmaskinen. Verkligen en skitbra idé, Reinfeldt.
Jag tänker iallafall INTE jobba en dag längre än till 65. Max. Hellre lever jag på svältgränsen. Jag har ju redan vanan inne...

Inga kommentarer: