Summa sidvisningar

onsdag 1 februari 2012

På safari i soffan

Om man inte har några barn att umgås med, en katt att klappa eller sjuttioelva böcker att läsa så kan man ju alltid titta på nödvändiga tv-program och bli lite dummare än vad man redan är. Igår gjorde jag det hemska misstaget att landa med röven i soffan framför nya Topmodel Sverige där en Jonas Nånting, som var stylist, nej, förlåt, SUPERstylist over there, bossade runt med tjugofyra förväntansfulla flickor. Hungriga, smala, stissiga flickor som skrivit FOTOMODELL överst på sina önskelistor. Och Tyra Banks hette Izabella Scorupco. Hon gjorde ett ganska lamt intryck eller så var det bara för att den där Jonas Superstylistsson var helt överdriven och för mycket hela tiden.
Redan tio minuter in i programmet började man få lätt magont. Alla tjejer hade fått ett halsband med sitt namn på och nu skulle var och en hänga sitt halsband kring halsen på den tjej som inte förtjänade att få bli f o t o m o d e l l. Eller TOPMODEL. Snacka om mobbnings-tv! En stackars tjej fick ett helt gäng med halsband kring sin nacke. Var det för att hon hade håret på utväxt eller varför fick just hon allas ogillande?
Jag vet inte hur de här modellambitiösa tjejerna funkar men JAG hade iallafall blivit knäckt. Men det är ju jag det. Jag är ju varken modell eller särskilt ambitiös.
Störiga brudar fanns det en hel del av. Jag hade hellre tillbringat återstoden av mitt liv ihop med torr kokosnöt på en öde ö än att behöva umgås med stornästa Sibel en hel dag. Eller den där otäcka Sophie som ville SYNAS och BLI NÅGOT och som var helt manisk och på. På ett obehagligt sätt. Hade jag varit Izabella så hade jag kickat ut henne fortare än man hinner säga skaffadigettliv!

Undvik TV3 på tisdagar. Klockan 20-21. Du kommer bara bli så pass irriterad att dina lösögonfransar trillar av.

Dagens låt: Welcome to the jungle - Guns'n'roses.
Överklass-safari där man odlar sitt klasshat är okej. Är man ironisk åt andra hållet är det inte okej. Nu har jag hört ordet safari tretton tusen gånger på fem timmar och jag orkar inte mer. Stänger av mina öron från och med nu.

Inga kommentarer: