Summa sidvisningar

söndag 9 november 2008

Apropå juice, tvätt och ny hårfärg

Det finns roliga dagar och det finns tråkiga dagar. Idag har det varit en tråkig, beige dag. Har inte ens varit ute, eller jo, det har jag om det räknas att öppna dörren för att kasta ut soppåsen på trappen. Då har jag varit ute. I 3,5 sekunder. Det är till att vara en riktig friluftsmänniska minsann.
Men även om man bara är inne så hinner man ju med en hel del. Det här är vad jag lyckats åstadkomma idag:
1. Har tvingat skägget att bädda rent våra sängar. Han blev supernervös när jag vägrade lägga fram lakanen han skulle bädda med. "Det blir ju bara fel!" menade han och öppnade dörren, fel dörr först, för att kolla in lakbeståndet. Ska bli hyperintressant att gå och lägga sig ikväll. Kommer kuddarna att ha örngott? Kommer påslakanen att vara utochin?
2. Har tvättat le grande monstertvätt superdeluxe. Barnen har haft spysjuka i helgen så gissa hur mycket tvätt det blir då. Just det. 2000 kilo.
3. Har snitsat till tråkdagen med en riktig farsdagmiddag. Tacobuffé! "Så gott att man nästan blir religiös" sa en nöjd far.
4. Diskuterat vårt juiceintag med familjen. Vi dricker ju för fasen tunnor med juice varje vecka. Det kan inte vara nyttigt. Det är inte ekonomiskt. Ikväll har jag därför infört kranvatten med citronskivor. Nu undrar jag bara: Är citronskalet besprutat och giftigt? Kommer vi dö i förtid nu bara för att jag vill spara in den där hundralappen vi gör åt på juice i veckan?
5. Ska färga håret för att avrunda en redan operfekt dag. Brun hette färgen. Låter ju som om någon på Lóreal inte har haft allt för bra betalt för att komma på snitsiga namn på nyanserna. Skimrande hasselnöt okej, men.... brun?

Dagens låt: Monday, monday - Mamas&The Papas
Det är faktiskt lite som så att jag välkomnar måndagen. Har alltid tyckt att det är en ganska skön dag. Lite som en mininyårsdag. Nu tar vi nya tag!........Vad är det för fel på mig egentligen?


Website counter

Inga kommentarer: