Summa sidvisningar

torsdag 6 november 2008

Är han i tro(t)såldern?


Kommer ut ur duschen. Drar på mig ett par trosor som jag hittar långt in i garderoben. Ett par jag hade glömt att jag hade. Ett par som jag kanske är lite för gammal för att bära. Plötsligt känner jag ett pekfinger som trycks in på ena stjärthalvan.
"Hello Kitty!"
Vänder mig om. Ingen där. Eller jo förresten, där nere står ju en. En treårig kille som har lite svårt med språket.
"Hello Kitty!" säger han helt felfritt igen samtidigt som han tittar storögt på sin mammas bak som har fått på sig ett par trosor med Kitty - alla småflickors favoritkatt.
"Ja just det!" säger jag. Och så är jag nära att tillägga "Och? Har du några problem med det eller?"
Men jag sansar mig. Han är ju så liten. Och förresten så var det ju himla duktigt av honom att kunna formulera sig så väl. Imorgon ska jag se om jag kan hitta mina Snövit och de sju dvärgarna-trosor.....

Dagens låt: Solglasögon - Docent Död.
Bakom mina solglasögon kan jag va mig själv. Fast ännu mer sig själv kan man vara i ett par fåniga trosor som absolut ingen ser. Det är bara att hålla tummarna för att man inte råkar ut för en olycka och hamnar på sjukhus. Jösses, vad pinsamt att bli tagen på bar gärning med ett par rosa undisar med Snobben på.

Website counter

Inga kommentarer: