Summa sidvisningar

torsdag 20 november 2008

Äggröra i skallen var det här

Aaaaahhhhhhhhhhhh!!!! Jag orkar inte med denna väntan! Jag går runt här som en äggsjuk höna. Minst en gång i timmen, varje dag, infinner sig frågan "Undrar om jag får jobbet?". Om jag nu ska gå och vänta i två veckor innebär det att jag ska ha just den frågan 238 gånger i skallen. Till vilken mening? Det finns ju bara två som ligger inne med svaret och det är ju dom där två örebroarna som höll i anställningsintervjun. Jag som alltid har hävdat att örebroare måste vara de otrevligaste människorna i hela Sverige. Jag känner inte en enda vettig person från den staden. Okej, Lennart som var vaktis på mitt förra jobb hade visserligen sin födelseattest från Örebro, men annars ....bara knäppgökar. Nu kanske jag får ta mitt straff bara för att jag tänkt så. Jobbet blir inte mitt. Så. Då tänker vi inte mer på det. Jag får fortsätta att hanka mig fram på ströjobb tills jag går i pension.
Vi pratar ägg istället. Ägg är gott. Ägg är ett måste i mitt kylskåp. Finns det inga ägg (fast det händer aldrig i och för sig för jag har råkoll) på morgonen så utbryter det nästan panik. Inga ägg = helt förstörd dag. Eller ännu värre - skägget kokar äggen och trots att han VET att de ska vara löskokta så lyckas han göra att äggen får snustorra gulor = ännu mer förstörd dag - en förstörd dag med ett inledande familjegräl.
Tur att han är uppe med tuppen numera och har flugit ut ur fågelboet innan frukost. Då får jag koka mina dyrgripar för mig själv i lugn och ro. Och jag, jag misslyckas ALDRIG med ett ägg. Här känner jag att jag är värd en klapp på huvudet. Klapp. Klapp.

Dagens låt: Yesterday - Beatles.
Vet ni att den låten egentligen skulle hetat Scrambled Eggs? Otroligt komiskt. "Äggröra - all my trouble seems so far away..now it looks as if they're here to stay....oh, I believe in äggröra" :-)

Website counter

Inga kommentarer: