Summa sidvisningar

måndag 10 november 2008

Heter frälsaren magnesium?

Du är vad du äter. Så heter ett tv-program på TV3. Jaha. I så fall är jag nån slags mjölkprodukt. Matlagningsgrädden Juneström.
Råkade i alla fall få på reprisen av detta program i lördags. Anna Skipper hetsade en lite rundlagd familj att lägga om sin kost. Jag kommer inte ihåg ett skvatt av hennes kostråd men en sak satte sig. Mamman i familjen hade nämligen svårt att sova (känner man igen) så hon brukade pimpla vin innan sänggåendet (känner man dock inte igen) men aj, aj, aj, det var det SÄMSTA man nånsin kunde göra enligt Skipper.
"Nej! Från och med nu är det slut med alkoholen på kvällen! Två magnesiumtabletter och en kopp kamomill-te ska du ta!" dundrade hon på.
Så vem var det som styrde kosan till lokala apoteket idag? Vem var det som nyfiket frågade "Har ni magnesiumtabletter här?" Och vem var det som utbildade samma stackars undrande personal "att dom är visst väldigt bra om man inte kan sova!".
Ikväll ska jag testa Anna Skippers sova-metod. Fan för henne om den inte funkar. Då kommer jag att skicka en räkning på 72:- till henne.zzzzzzzzzzzzzzzzz

Dagens låt: Money money money - ABBA.

Ja, för nu är jag trött på att kasta pengarna i sjön/hälsokostaffären/apoteket. Det blir en jädra massa money som man kunde haft roligare för liksom.
Köpte Valerina Natt för ett tag sedan. "För tillfällig oro och vid insomningsbesvär" stod det på asken. Ta mig i brasan. Jag har aldrig fått sån hjärtklappning innan och
vad sömnen anbelangar så blev den snarare ännu sämre. Bu för Valerina Natt, bu.

Inga kommentarer: