Summa sidvisningar

torsdag 13 november 2008

Bad hairday


Min sexåriga dotter har rakt hår. Konstigt med tanke på hur jäkla krulligt det var för några år sedan. Då ondgjorde jag mig vareviga gång som jag skulle kamma ut hennes hår efter att jag tvättat det. Det var Bolibompa, en vällingflaska samt en himla massa spraybalsam som gällde. Men nu har det raknat som sagt var.
I morse när hon kom ut yrvaken på toaletten så såg hennes hår ut som en enda stor boll i nacken. SÅ trassligt!
"Hur sjutton kan ditt hår blir såhär trassligt?" undrade jag.
"Det är säkert sängens fel! Nu måste vi kanske byta den?!" sa hon helt ologiskt som vanligt.
Hm. Sure. Om det vore så enkelt. Och dyrt.
Hon ska iallafall till frissan för första gången i hela sitt liv nu på tisdag. Hoppas att frisören inte kommer med några nyfikna frågor om vem som åstadkommit hennes totala brist på frisyr. Då blir den skyldiga mamman nödd och tvungen till att ljuga.

Dagens låt: Wonderful tonight - Eric Clayton.
"So I say yes, you look wonderful tonight".....vad fan gör lite trassligt hår när man är söt som knäck? Och det finns ju faktiskt kam. Och balsam. Och heltäckande mössor.

Website counter

Inga kommentarer: