Summa sidvisningar

tisdag 11 november 2008

Ibland drunknar man i jobb

Jaha. Då var man här igen då. Skrivandes. Och ingen av er ger sig till känna. De enda jag egentligen vet om som läser mitt svamlande är Lena, Susan, Johan och Sara. Undrar just vilka ni andra är? Känner vi varandra? Eller är vi totala främlingar? Ja, ja, det spelar ingen roll. Jag kan väl svamla på i vanlig ordning för det.
Just nu försöker jag landa efter den här stressiga tisdagen. Har varit på särskolan och jobbat idag. Konstiga jobb det finns. Det känns mest som om jag är elev jag med. Man spelar lite hockeyspel, går en promenad, pillar lite vid en dator, käkar mat i matsalen, brygger lite kaffe och gör några äggmackor på mat- och boendelektionerna. Känns märkligt att få lön för det måste jag säga.
Vad mer? Jo, ikväll har jag I EGENSKAP AV KASSÖR träffat bostadsrättsföreningens revisor och överlämnat alla räkenskaper. Han hade inga klagomål - tvärtom verkade han ganska nöjd när han gick och jag ropade "Kör försiktigt!" till honom från dörröppningen. Det gjorde jag mest för att om han skulle krocka så skulle det nog bli ännu mer vajsing med allt här i föreningen. Han är gammal också. Hemskt gammal.
Jag har även mottagit två jobbsamtal. Roliga skrivjobb tackar man inte nej till. Och så har jag tagit det modiga beslutet att köra radion utan min kära parhäst Sara nu två fredagar i rad. Det blir nervöst men jag måste fixa det. (Sara om du läser detta... jag mejlade dom och de tyckte det var trist att du inte kunde, men att jag ändå skulle komma och ta det ihop med Agneta. Jag kommer jubla när du är tillbaka!).

Vad mer? Jo, mina 60-kronorsmockastövlar tål inte regn. Trist eller hur?

Dagens låt: November rain - Guns'n'roses
Fy helvete vad det har regnat idag! Jag är så in i norden tacksam för att jag investerade i en jacka med luva i år. Ibland är jag inte klok men i det här fallet var jag faktiskt det. Klok alltså.

Website counter

2 kommentarer:

Knegarn sa...

Jag lyssnade på dagens låt idag innan jag läste detta

Anonym sa...

Jag läser troget och jag roas mycket!