Summa sidvisningar

fredag 5 november 2010

Hur kom jag att tänka på den här mannen då?

Ge mig ett Å. Ge mig ett G. Ge mig ett E. Vad blir dé? Åge! Åge Alexandersen (Aleksandersen?). Han ni vet med hitlåten "Mycket ljus och mycket värme". Det är mycket ljus nu. Mörkret måste motas bort! Hit med en säck värmeljus - jag gör åt minst en i veckan. Det är kvalificerat myyyys det.
Lena är i Danmark och Bittan åker till Sydafrika och jag är kvar i den rullatortätaste kommundelen i Sverige. Klart jag måste få unna mig chips, dipp och mys med ett tjog värmeljus här i kväll.
Imorgon är det söndag fast lördag. Weird.

Dagens låt: Tänd ett ljus - Triad.
Bom bom bom bom bom bom bom bom....i slutet av 80-talet jobbade jag i delikatessdisken på Åhléns mitt i city. Det var jul och ur högtalarna strömmade denna låt 24/7. Det var olidligt.
När jag sedan hamnade på OBS! Stormarknad i början på 90-talet terroriserades jag en jul av plattan Carolas Jul. Det var ännu hemskare.
Vilka trauman man ligger inne med alltså.

Inga kommentarer: