Summa sidvisningar

torsdag 25 november 2010

Kanske det är därför man gillar't?

Min och en särskoleklass till har idrott. Jag tar paus. Jag går och fikar. När jag kommer tillbaka så är den störigaste/jobbigaste killen i min klass (ja kanske i hela skolan) i full gång med att gunga i en trapets. Jag sätter mig på golvet. Han hoppar ner, springer fram till mig och drunknar i min famn. Vi kramas en lång stund.
Just när det är ganska tyst i gympasalen så säger han med hög röst till mig:
"JAG ÄLSKAR DIG!"
Alla tittar åt vårt håll och fånler.
"Ja, det var starka ord" säger jag.
"Du är så mysig", fortsätter han.
Man smälter. Fem minuter senare drämmer han till mig och säger "ungjävel!!"
Tourettes någon?

Dagens låt: Let's have a party - Wanda Jackson.
Imorgon är man hembjuden till en av kollegorna som bor här i Huskvarna på "glöggmingel". Fatta vad jag behöver glögg. Fatta vad jag behöver mingel. Fatta vad jag behöver GLÖGGMINGEL!

1 kommentar:

Lena sa...

Jisses ... ja du behöver nog verkligen MINGEL och GLÖGG!!
/LK