Summa sidvisningar

måndag 29 november 2010

Men mössan är okej iallafall.

Jobbar inte den här veckan. Eller jo, jag börjar ju gå ejämte på radion på torsdag, men jag menar, jag har inget inplanerat i skolvärlden. Sicken sabla tur för Mille är sjuk och jag är på G att bli det.
Fast nu på morgonen var det feberfritt här hemma. Det innebar att vi kunde ta oss med pulka till Huskvarna kyrka för att kolla in Wendys sånginsats då hennes klass hade hand om adventssångerna.
Vi parkerar oss i den fullsatta kyrkan. Precis när kyrkklockorna börjar väsnas så dyker svärmor Vera med håret upp. Jag viftar med armarna och sekunden senare sitter hon på stolen bredvid oss.
Prästen tar ton.
RIIIIING! Nån jävel har glömt stänga av mobiltelefonen. Vem kan det vara då? Alla tittar åt vårt håll. Ja, det är svärmor Vera med håret förstås och innan hon har fipplat klart så ringer det två gånger till. Elever fnissar, lärare fnyser.
"Du måste ju stänga av din mobil!" väser jag.
"Ja ja" säger svärmodern med sin tjeckiska brytning.
Det blir dags för klass 2 att sjunga. Wendy står längst fram till vänster.
"Mamma kolla. Wendy sjunger ju inte!" säger Mille.
Nähä. Hon rör ju bara pyttepyttelite på munnen. Hade hela kören låtit som henne så hade det låtit som 24 möss som försöker ta sig ton. Pip pip pip.
När blev hon så himla blyg?
Prästen börjar tala igen.
Plötsligt RIIINGER en mobil igen. Det låter misstänkt likt den som ringde för en stund sedan.
Vera med håret igen.
Alla vänder sig om. Alla glor. Jag kokar. Skäms.
Konstigt att alla mobiltelefoner i hela universum utom hennes har en avstängningsknapp. Very very märkligt.
.......och nu är febern tillbaka på pyddo. Det blir en hemmadag imorgon också.

Dagens låt: I den svenska vintern - Docenterna.
Snorkallt ja - men sagolikt vackert. Vintern är jobbig - men fin. Ungefär som mina särskolebarn.
Köpte en ny mössa igår. Den är lila.



Website counter

Inga kommentarer: