Summa sidvisningar

onsdag 17 november 2010

Kommer min hjärna fixa det här?

Har varit på Radio Jönköping idag och pratat jobb. Jag ska nämligen börja vikariera där med start den 2/12 kl.05.30. Grattis till mig!
Vad jag ska göra? Jaa, jag ska typ sitta i ett stort rum jämte en kollega och framför mig ska jag ha fyra dataskärmar. Jag tar det igen. Fyra dataskärmar. Man har tydligen det när man jobbar på Trafik & Service.
Har man bara hand om Jönköpings län då? Nääääääääää. Tyvärr. Man har hand om nästan hela södra Sverige. Det innebär att jag ska ut i sändning typ 40 ggr/dag. Kanske i Radio Kalmar eller i Radio Halland. Herrejösses.
Det såg onekligen ut som ett ganska avancerat jobb. Och så är det ju verkligen den ultimata årstiden att starta i. December=vinter=taskigt väglag=mycket att varna för.
Gulpgulpgulp. Men fatta vad kul. Det här blir lite för min hjärna att bita i. Den har verkligen gått och såsat till sig i särskolevärlden.
"Här jobbar vi med trafikstörningar" förklarade Trafik-Johan och Trafik-Henrik.
"Jag är van vid störningar. Jag jobbar ju dagarna i ända med folk som har personlighetsstörningar" sa jag och kammade in några små skrattpoäng.
Ha ha ha.
Jag är nog lite störd jag också.

Dagens låt: Sick of it all - Metallica.
Är egentligen inte trött på särskolan men det ska bli kul att få en ny utmaning i livet. Träffa andra människor. Slippa truga och tjata och traggla med envisa, trögfattade och stingsliga ungar.
Skulle egentligen varit ledig hela den här veckan men nu blev det ändå som så att jag ska hoppa in som speciallärare i min favoritklass imorgon.
Superfröken Mirre brukar de andra elevassistenterna kalla mig på skoj. Joråsåatt...

Website counter

3 kommentarer:

Lena sa...

GRATTIS superfröken Mirre !!!
Väl unnat dig!

Barasara sa...

Å finaste katten! Jag är så glad för din skull. Helt rätt katt på helt rätt ställe.

Du är målmedveten du :)

randigkatt sa...

Thanks shall you have. Nu vet vi ju inte om jag reder ut detta och det handlar bara om att lära sig allt nu i början. Jag har ju inte direkt fått nån tjänst....jag ska bara vikariera när det behövs. Fast visst - det är ju alltid bra att få in en fot.
Är redan nervös!