Summa sidvisningar

fredag 19 november 2010

Inte piffa - pizza!

Är på skolan för att ha utvecklingssamtal med fröken Berit om unga fröken Wendy. I korridoren möts en mamma och en av fritidspedagogerna. De strålar samman och börjar fnittra och jag hör att de pratar om Ladies Night. Det är tydligen tjejernas afton på Kinnarps Arena ikväll. Hör lösryckta fraser som "hi, hi hem och piffa till sig" och "jag har stassen med mig redan, hi hi".
Hinner tänka att va fan. Jag och Sara ska ju till Konserthuset ikväll för at se på Mia Skäringer. Tänker på bilansamlingen som kommer bli. Att jag kanske skulle överväga att ta bussen ändå.
Två timmar senare sitter jag och mina gamla föräldrar i mitt kök och fikar. De babblar och från radion hör jag andra lösryckta fraser som "inställt, "Mia", "vad trist". Mia Skäringer har ställt in. Fan.
Kunde inte Ladies Night ha ställt in istället? Vem fasen går på sådana tramsiga tillställningar? Inte jag iallafall. Kan knappast tänka mig nåt värre än flera tusen "uppiffade" kvinnor i åldrarna 18-68 som står och skriker när Martin Stenmarck visar sig. Hu. Hemskt.

Hur som haver - på måndag får man visst pengarna tillbaka. Undrar hur mycket biljetten kostade? Flera hundra vill jag minnas. Nu kan jag köpa TVÅ toaborstar i guld!

Dagens låt: Cannelloni Macaroni - Lasse Holm.
Mamma Mia! Pizzeria! Jag och Sara ska ses ändå ikväll. På Dal Baffo - en av stans äldsta pizzerior. Det kan ju också bli en slags Ladies Night....

1 kommentar:

Lena sa...

Kan inte heller tänka mig nåt värre en massa kärringar skrika och fjanta sig när Stenmarck visar sig. Bläää töntigt ....