Summa sidvisningar

söndag 28 november 2010

Jul ju!

Trodde aldrig att jag skulle hinna men det gjorde jag. Jag har faktiskt fått upp julgardinerna och ställt fram alla julsaker. Juldukarna är på plats och bonaden "Var glad i jul" hänger där den ska. Kransen i plast för en krona från IKEA hänger på ytterdörren och nu saknas egentligen bara en sak. Allt det andra. Jullukten till exempel. Nåt med apelsiner och nejlikor...hur gör man? Får googla på det. En mistel. Några hyacinter. Kanske en amaryllis. Värmeljus. Okej. Jag försöker få tag på det idag i Smedbyn (julskyltning).
Då är det bara några småsaker till. Alla i familjen måste gå till frisören. Alla måste ha nya kläder till julafton. Fotoalmanackor måste snajdas ihop. Julkort. Luciaoutfiten till femåringen! Han vill vara pepparkaksgubbe i år. Utan hatt. Jag får kanske ringa någon och låna. Julgran. Kanske nya kulor, ny ljusslinga.
Julklappar får vänta ett litet tag till. GOSH! Jag kommer tammejtusan inte hinna med att jobba i december. Inte många timmar iallafall.

Dagens låt: Låt mej få tända ett ljus ljus - Siv-Inger.
Första advent och det första ljuset ska tändas. Igår bestämde vi att Wendy får tända det. Framförhållning är bra - det har man lärt sig nu efter att ha varit mamma i åtta år. Hade vi inte bestämt det igår så hade det blivit ett jäkla hallaballoo med tårutgjutelse nu vid frukosten.
Men nu har vi som sagt var gjort schemat. MVG till mig.
Första: Wendy. Andra: Mille. Tredje: Wendy. Fjärde: Mille.
Mats får till uppgift att slänga ner mina fina trätomtar som står i fönstret på golvet sjuttioelva gånger om dagen. Han sköter den uppgiften EXEMPLARISKT måste jag säga. Bra Mats.


Website counter

1 kommentar:

sickan sa...

samhjälpen hade pepparkaksdräkter i flera storlekar när jag var där i lördags...kanske kan du göra ett fynd där på onsdag när de har öppet igen?