Summa sidvisningar

tisdag 2 november 2010

Hektiskt lovschema

Ledigledigledigledig! Jätteskönt att vara LEEEEEDIG. Vad gör jag då när jag är ledig? Ligger och drar mig till klockan sju? Skråck, skråck, skulle inte tro det, va. Här slås korpgluggarna upp vid typ kl.05.15.
Och kl.05.30 ringer Skäggets väckarklocka, han piper iväg och fem minuter senare brukar nästa herre göra entré i sängen. Mille. Den lille pigge femåringen.
Ingen rast, ingen ro.

Igår såg schemat ut nåt sånt här:
Kittling av liten mage i sängen.
Tömma Mats kattlåda. Ge honom mat.
Tvättstugan (sex maskiner tvätt).
Frukost.
Utrensning av barnens klädskåp. (En kasse till loppis).
Dusch. Hårtvätt. Sminkning. Påtagning av kläder.
Lämna åttaåringen till Tomas, en snäll pappa från Gräshagen. Dotter till skridskobana.
Fikapaus.
Stryka tvätt.
Samla övriga familjen och åka till Gräshagen för ytterligare fika hos snälla pappan och hans tre barn.
Hela familjen premiärhandlade på City Gross (gav lite mersmak - vilken delikatessdisk!! Vore jag miljonär så...)
Matlagning. Besök av svärmoder.
Till stan för biltvätt.
Besök på Kupan. Inga fynd :-(
Till Eurostop för full tank.
Bilen, den "pålitliga" ni vet, startar inte. Väntar 20 minuter. Den startar.
Lämnar barnen för lek i Mjölkafållan.
Hem.
Bakar bröd. Jobbar vid datorn. Skriver dagbok. Slötittar på nya campingprogrammet (gav ingen mersmak).
Thé och nybakat bröd.
Somnar klockan 21.

Tisdagens schema: Gå till torget och köpa ägg. Åka till Erikshjälpen. That's it. Det kallar jag lov det.

Dagens låt: Manic monday - Bangles.
Varje dag tänker jag att jag måste gå ut och gå i MINST trettio minuter. Tror ni att jag kommer iväg? Det kommer alltid en dator eller en tvätt eller ett barn emellan. Jag gör et nytt försök ida...imorgon.

Website counter

Inga kommentarer: