Summa sidvisningar

tisdag 30 november 2010

Två barn blev föräldralösa igår

När Wendy skulle börja på dagis så gjorde vi först ett besök där
för att kolla in stället. Jag tyckte att dagiset verkade lite ruffigt. Det låg under en kyrka, nere i källaren och jag hade helt klart en annan förskönande bild av hur mitt barns dagis skulle se ut.
Vi blev iallafall runtvisade och plötsligt kom en liten kille som vi kan kalla Janne och tryckte dit en stor, blöt puss på en förvånad Wendy.
Så himla gulligt! tänkte jag. Och på sätt och vis var det Jannes puss som avgjorde saken. Det här dagiset fick det bli.
När Wendy sedan började på dagiset så förstod man att Janne pussade på alla tjejer och att han var ett ganska stimmigt barn. Kanske hade han ADHD?
Hejade ibland på mamman. Hejade oftare på pappan. När vi var på det första föräldramötet så kommer jag ihåg att Jannes mamma presenterade sig som "Jag är mamma till Janne. Ni vet han som pussar på alla" (skratt och fniss från alla församlade).
Åren gick och barnen slutade på dagis och började på Norrängsskolan.
Igår tog sig Jannes pappa upp till Öxnehaga. Med sig har han en kniv. Jannes pappa sticker kniven i magen på sin före detta fru, Jannes mamma.
31 år var hon. Två barn hade hon. En dotter. En son.
Det är så tragiskt. Det är så hemskt.
Två barn blev föräldralösa här i Huskvarna igår.
Dagens låt: Kiss -Prince.
Pussar lite extra mycket på mina barn idag.
Website counter

Inga kommentarer: