Summa sidvisningar

fredag 25 januari 2013

And the beat goes on



Efter att hantverkarna gått hem igår så började droppandet igen. Hela natten har det drippdrappdroppat i hinkar och jag har varit uppe och tömt ut äckligt gammalt vatten jag vet inte HUR många gånger.
Klockan 8 kom Mr Avfuktningsexpert, Mr Snickare och så en ny rörmokaryngling som såg totalt oseriös ut. Ska inte hantverkare ha mustasch och rund mage? Det tycker jag iallafall. Dom rörmokarna som varit här har sett ut som tonårskillar med mjölktänder och EPAtraktor. Min vanliga tur. Hantverkarna gjorde sitt och sen gick dom hem.
Så här ser läget ut nu:
De flesta överskåpen samt fläkten är borta, taket är förstört, det är byggdamm i hela huset och jag hostar som en besatt. Det luktar vått trä, i köket hänger det byggplast och under diskbänken står en avfuktare och väsnas hemtrevligt. Vi har inget vatten i köket. Bara i badrummet. Det är helg. På helger jobbar inga hantverkare. Inte ens dom med mustasch och mage.

Jag mår dåligt. Hur mår du?

4 kommentarer:

Lena sa...

Suck... ja vad säger man ?
"Fy f-n va surt" är ju ett milt ord i detta sammanhang. Ett riktigt mardrömsscenario ..... och jag som gissade rätt i går ???!!!! Märkligt .....

Anonym sa...

stackars stackars dig/er! verkligen ingen bra vecka och helg. har ni vattenburen värme? det kanske är ett rör till värmen som sprungit läck inte inte ett avlopps eller vattenrör som gått sönder? det är ju högt tryck på värmen nu när det är så kyligt ute och det kan ju trycka ut rejält med vatten...bara en tanke. /sickan

randigkatt sa...

Ja, jag vet inte. Och inte de heller. De hittade inget genom att sabba mitt kök så på måndag ska de sabba grannens kök. Hoppas de springer på orsaken där så man får någon klarhet....

Sparkling sa...

Stackars stackars. Tycker hantverkare borde få tvingas svära någon motsvarighet till hippokratiska eden eller vad det nu heter som läkare har, så att de inte bara går hem när klockan är fyra/det är fredag eftermiddag, och lämnar hela skiten med en axelryckning (som våra gjorde när de grävt upp alla rören till vår ENDA TOALETT, jättekul helg). Hatar hantverkare. Håller tummarna för att de hittar och åtgärdar felet SNABBT. Det får fan vara nog nu.