Summa sidvisningar

söndag 20 januari 2013

Torsk på tarot

 

Då har man blivt lite spådd då. Eller spådd och spådd. Man har så att säga rådfrågat en kortlek. Först så  fick man ställa en fråga i hemlighet och därefter kuperade man tarotkorten TRE gånger. Sedan så var det dags för den mystiska spåkvinnan att lägga ut de tio korten i ett keltiskt kors. Eller spåkvinna och spåkvinna. Carro då. Ni vet hon med fiskbilen. Oväntat eller hur? En totalt omystisk 32-årig kvinna med en fiskbil som sysslar med tarotkort. Ungefär lika troligt som att Skägget skulle ägna sig åt modern dans samt korsstygnsbroderi.
Till saken. Tarotkorten. Min fråga (hemlig som sagt var). Först kom vagnen och styrkan upp. Det var jättebra kort det. Vem var jag i det hela? Carro vände upp kort nummer fyra. Kortet NARREN. Jaha, okej. Sedan vände hon upp TORNET, DJÄVULEN och DÖDEN. Det kändes inte alls bra detta här.
Carro, eller Madame Marulk som hon skulle ha kunnat kalla sig, lugnade mig emellertid och sa att dessa kort inte alls behöver stå för något negativt. Hon berättade att jag stod inför ett uppbrott av något slag och att jag måste gå igenom detta svåra för att få harmoni och blablabla. Korten var VÄLDIGT talande - det fattade till och med jag, lekmannen i sällskapet.

 Återstår att se hur det här slutar. Djävulskt spännande. Dödsspännande!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Se nu till att tarotkorten stämmer och gör som de sa...Jag hejar på dig!!! Kram Tuppen

randigkatt sa...

Tack hejaklackstuppen!