Summa sidvisningar

onsdag 30 januari 2013

Just idag är jag stark






Vaknar en timme innan jag ska. Då slås nämligen hjärnan på och den härjar och domderar att DET och DET ska göras och har jag tänkt på DET och nu får jag inte missa att ringa DIT. Asjobbigt. Stressar efter frukosten. Wendy säger att hon mår illa men hon vill ändå till skolan.
Vi springer ut till bilen. Som inte startar. Efter fem minuters enerverande gasande så hoppar den igång helt förskräckt. Andas ut. Mitt hjärta klarar snart inte av fler motgångar. Hjärtflimret står och stampar i första kammaren nu.
Dricker kaffe. Tar kort på mig själv och vips har jag en ny bild till facebook. VÄLDIGT NÖDVÄNDIGT. Eller kanske inte. Jag är uttråkad. Skyller på det.
Stefan kommer från sitt nattjobb klockan 10. Han och jag drar till Ekholms färggross. Jag ska ha tapeter till köket. Det finns tolvtusen olika och jag hittar inte en enda jag vill ha. Stefan skjutsar hem mig. Hemma ligger Wendy. Hon har fått gå hem från skolan. Nu spyr hon. Spysjukan har gjort entré i detta så fulländade hem. Precis vad vi behövde.
Ringer rörmokar-Torbjörn. Han lovar att vi har vatten till helgen. Bra.
Skriver på en idé som ska presenteras för en styck person imorgon. Testar idén på Skägget som helt opartiskt tycker att den är toppen.
Slötittar på serien Rome. Verkar bra. Börjar inte jag också må illa? Sover en eftermiddagslur. Vaknar. Hämtar Mille hemma hos Johanneskompisen. Vi handlar på ICA. Kommer hem. Brorsan ringer. Dags att åka till pappas äldreboende och packa alla hans tillhörigheter. På två timmar har vi packat ned allt SAMT satt upp allt på hans nya boende. Hinner hem till Sveriges Mästerkock, mitt nya favoritprogram. Wendy spyr och spyr.

Nu ska jag sova.
                                    Mår jag inte lite illa?

1 kommentar:

Sparkling sa...

Men åååh vad jag lider med dig :-( Alltså, januari har ju VERKLIGEN inte imponerat så här långt. Skärpning, Gud.