Summa sidvisningar

onsdag 23 januari 2013

Skåda in i framtiden

Tog en tupplur nu på eftermiddagen och när jag vaknade drabbades jag plötsligt. Alltså DRABBADES. Nu vet jag vad jag skulle kunna jobba som eftersom jag tydligen inte ska jobba med kultur, skola, reklam, trafik eller något annat som iallafall på papperet ser ut som ett riktigt jobb. Nä. Man får söka sig till andra områden och nu kom jag som sagt på vart.
Jag skulle såklart kunna jobba som ett sånt där gigantiskt djur som affärer använder som dragplåster i sina annonser!  Typ: "Kom och ät hamburgare på MAX idag. Alla barn får en ballong av björnen Fozzie!" Och så skulle då Fozzie vara jag, en 40-plussare med musikdrömmar och svartmålade ögon, men det skulle ju ingen se eftersom att jag är stor, brun, konstpälsig och har en liten grön ful hatt på min otympliga björnskalle.
Åh! Jag vet att jag hade varit så bra! Jag hade även kunnat vara en jättegorilla och stå inne på Hemköp vid nån ny frän energidryck i  svart och limegrön förpackning. Vråla och slå mig för bröstet. Visa att musklerna blir så HÄR stora om man dricker MONSTERENERGY!
Eftersom jag är så FLEXIBEL och medgörlig i alla lägen så skulle jag till och med kunna tänka mig att kränga på mig en ful kycklingdräkt och stå och frysa inne i mjölkdisken på Willys. Kanske kackla om hönsens situation och propagera för ekologiska ägg från frigående höns och jag kan även tänka mig att gå på alla fyra inne i en kodräkt. Bara man får klöver.

Det kommer kanske kännas ovärdigt de första tio gångerna men jag säger som Kjell Höglund. Man vänjer sig.



Inga kommentarer: