Summa sidvisningar

torsdag 15 januari 2009

En helig man

Det här hände sig på den tiden när jag och mannen med det långa håret och skägget kunde vara ute och promenera i Huskvarna en helt vanlig tisdagsförmiddag. Alla i landet skulle skattskrivas och jag var gravid...nej, nu ballar det ur här.
Skit samma. Jag och Skägget var ute och gick. En vanlig dag på förmiddagen i Huskvarna. Emot oss kommer det en gammal, gammal tant. Precis när vi möter henne så stannar hon upp, tittar på Skägget och undrar:
"Är du Jesus?"
"Nej" svara Skägget helt korthugget.
"Jaså. Annars kunde man tro det" säger gamla tanten och drar vidare bort mot horisonten med sin rullator.

Nu vet ni. Så kan det gå till i gudsförgätna Huskvarna, staden i dalen.

Dagens låt: Everyone is Jesus - DI LEVA.
Fast om man kisar med ögonen när det är riktigt mörkt ute så skulle man faktiskt kunna ta Skägget för Jesus. Lite lik är han allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast jag tycker ju att han e snäppet vassare än Jesus! Mer lik dracula enligt min mening.

Anonym sa...

Åhhhh du och din Dracula!