Summa sidvisningar

onsdag 7 januari 2009

Familjen ser små gröna män

Pappa kör. Mamma sitter fram och barnen huserar där bak. Vi kör på motorvägen. Det är mörkt ute. Plötsligt:
"Kolla!!! Vad är det???" gastar sexåringen.
Jag vrider på huvudet för att se vad det är hon menar. Jag ser något mycket konstigt uppe i luften. Det ser ut som ett flygplan som lyser med massa rök i baken. Håller det på att störta??!
"Ja!! Kolla!" skriker jag upphetsat.
Pappa tappar nästan fattningen men han slänger en snabb blick över vänster axel och konstaterar snabbt och torrt:
"Men herregud. Det är ju en skorsten. Munksjös skorsten!"
"Jaså. Jag trodde det var en tekopp" säger sexåringen.
"Tefat. Flygande tefat, menar du?" replikerar jag, som också varit nära att ta gift på att det antingen var ett flygplan eller ett ufo.

Vardagsdramatik i kubik. Roligare än så här blir liksom inte en vanlig sketen juneströmsk onsdag.

Dagens låt: We can work it out - Beatles.

Tur att vi löste gåtan så snabbt iallafall. Hade ju varit pinsamt om man ringt till lokalteve och svamlat om besök från yttre rymden. Och så när man ska visa var det hände och peka med ett darrande finger.....och så upptäcker man att det är en jädra skorsten det hela handlar om. Brr.

Inga kommentarer: