Summa sidvisningar

måndag 26 januari 2009

Ulrik!

Illa. Jag mår illa. Kan vara inbillning också förstås. Förra veckan vikarierade jag på ett dagis där det stod en trevlig lapp på dörren. Det stod "På vår skola går vinterkräksjukan just nu". Uhum. Ska jag vända? Njä, jag kliver väl på och håller de hårt steriliserade tummarna så hårt det bara går.
Helgen gick. Ingen magsjuka. Idag måndag så blev jag inringd till samma ställe igen. Jag skulle vikariera för en fröken som hade fått....magsjuka. Just det. Hinner vara på plats i typ fyra timmar sedan går den andra fröknen hem. Hon "mår dåligt".
Jahapp. Vad bra jag mår. När ska första spyan göra entré? Fasen - jag har inte tid och inte lust att ligga och hulka i en äcklig toastol. Nån annan gång kanske men inte just nu. Tack tack.

Dagens låt: One of us - ABBA.

Kanske är det så att åtminstone en av oss på det där dagiset ska klara sig från att må ulrik. Låt det då för guds skull vara jag. Jag AVSKYR att vara sjuk.

2 kommentarer:

Knegarn sa...

Snacka inte skit om Ulrik. han kan spela flöjt. Ulrik Vinje alltså¨.

Hörde förresten att du "bloggar" i radio oxå...

Anonym sa...

Jo, gör det. Han är inte snäll