Summa sidvisningar

torsdag 29 januari 2009

Räkna med bråk!


BUHÄÄÄÄ!!!!!! Ibland förbannar man sig själv för att man skaffade ett syskon till Wendy. Jösses, vad de bråkar! "Det är bra och uppbyggande för framtida relationer" säger alla självutnämnda experter. Bajs, säger jag. Jag bråkade aldrig med min storebror (kan berott på att han är tio år äldre) men jag klarar av relationerna till medmänniskorna tämligen smärtfritt ändå måste jag säga.
Idag när jag vaknade närde jag förhoppningen att detta skulle bli en bra, lugn och fin dag. Det, kan jag säga, blev den INTE.
Hoppas att mina nya grannar inte installerat sig ännu för då hade de säkert undrat vad det var för dårhusgrannar de hade fått. Ungarna har BUHÄÄÄÄ:at och jag har GOOOOOORMAT. Helt opsykologiskt har jag betett mig. När barn är trötta och bråkiga så är det som att hälla bensin på en eld att börja gapa och skrika. Tala lugnt, föreslå någon stillsam aktivitet (se en film? spela dataspel? sova i hundra år?) - ja, så beter man sig om man har tålamod. Och av den varan hade jag noll och intet idag.
Funderar starkt på att göra mig en drink. En Caprinhia (heter den så?) vore gott och så knycka en cigg för skägget. Det kanske kunde bli en fin knorr på denna ursura torsdagsjävlafandag.

Dagens låt: Stairway to heaven - Led Zeppelin.
"Klaga inte - snart är du död och då kommer du aldrig mer att finnas" eller nåt i den stilen brukar en viss skäggig person säga för att lätta upp stämningen. Om han lyckas? Ibland. Ibland...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta du drinken och lugna ner dig men SKIPPA ciggen!!
/L

Barasara sa...

Det kommer komma en dag när de kommer överens. Det tog bara 12 år för mig och min lillebror...