Summa sidvisningar

onsdag 21 januari 2009

Språkförbistring

Igår inne i badrummet. Jag ska berömma Mille för att han inte kissat på sig på hela natten (han har skippat nattblöjan sedan över en månad).
"Vad duktig du är!" sa jag.
"Mille stor kille nu!" sa han.
"Ja, du är fantastisk!" sa jag.
"Nää. Mille inte tastisk!" sa han.
"Jamen. Fantastisk är något bra" sa jag och försökte visa med viftande armar och överdrivet glatt minspel hur man är när något är fantastiskt.
"MAMMA Ä DUUUUUM!!!" skrek han och slängde igen toadörren efter sig och kvar där inne på toan satt jag. Och kände mig fantastiskt dum.

Dagens låt: Släpp en fis - Eddie Meduza.
Svar ja. Vi är fortfarande inne i kiss- och bajsåldern här. Det finns inget roligare än pruttar liksom. Det känns som om vi har befunnit oss i det här stadiet så länge nu att det blivit normalt. Jag kanske kan krångla mig ur innan 50-årsdagen? Ja, kanske - för annars vore det ju bajs.

Inga kommentarer: