Summa sidvisningar

tisdag 20 december 2011

Arg dröm

Drömmer på natten. Jag drömmer om en gammal kompis. Hon är med i nån slags teater och av någon anledning ska vi ut och simma. Plötsligt trycker hon ner mig under vattenytan och jag får panik. När jag hämtat luft blir jag vansinnig.
"Vill du se mig död eller!" skriker jag.
Hon bjäbbar emot och menar på att hon och jag ändå gick skilda vägar när jag började tycka att de där i Nilecity var kul.
"Ja och DU DÅ? Du gillar ju för fan BUSKIS!" gapade jag tillbaka och sedan var den vänskapen över.
Riktigt jobbigt. Hemskt.
Tur att det bara var en dröm.


Dagens låt: Fiskarna i havet - Idde Schultz.
Igår gjorde jag det. Jag gjorde egen sill! Fast vegetarisk. Och vegetarisk sill gör man av aubergine som man skivar och kokar i kraftigt saltat vatten. Det smakar mumma det - hur nu det smakar. Mumma menar jag.
Så nu kan jag alltså babbla ohejdat om detta ända fram till julafton. ATT JAG HAR GJORT EGEN SENAPSSILL!
Den där stesiga Monika Ahlberg får passa sig jäkligt noga nu asså. Jag är och nosar henne i bakhasorna.....

Inga kommentarer: