Summa sidvisningar

måndag 12 december 2011

Busbra, billig och blixtsnabb bildoktor!

Många gånger har jag tänkt att vi aldrig, aldrig kan flytta från den här orten för då skulle hela kontaktnätet raseras. Ju. Vi känner så många bra-att-ha-personer så det är egentligen inte klokt.

Behöver jag gas vet jag att det är bara att ringa till blablibla.
Behöver jag en julgran (gratis) så kontaktar jag bara humdidum.
Behöver jag bröd till änderna så stövlar jag bara in till vimvom.
Behöver jag en lånebil är det bara att lyfta luren och prata med ronbonson.
Behöver jag bärgning av bil - ja, då kontaktar jag förstås fliflofla.
Behöver jag ommålat så ringer jag förstås diddelidi.
Behöver jag gratis småpresenter till barnkalas är det bara att snacka lite med mumoma.
Behöver jag se på teater utan att bli ruinerad så plingar man bara ibbadibba.
SKITBRA!

Kan berätta att jag har hittat min alldeles egna Bosse Bildoktorn också. Eftersom Toyotan fick en liten två på besiktningen (läckande avgasrör) så körde jag bara upp bilen till K i lördags kväll. Idag klockan 12 ringer K och säger att bilen är fixad. Han har till och med besiktigat den och de på Bilprovningen hade varit JÄTTENÖJDA. Flämt! Han. Hade. Besiktigat. Bilen. Har du hört på maken? Fy fasen vad skönt att slippa det då. Han ska få en kram.

Nä. Härifrån får ni mig aldrig. Bildoktorn var den som definitivt avgjorde saken.

Dagens låt: Set fire to the rain - Adele.
Regn och eld = ingen bra kombination när det kommer till luciatåg iallafall. Ikväll ska lillen lussa på skolan och naturligtvis har tråkmånsarna i skolledningen bestämt att lussas - det får det göras utomhus. BURR.
Från radion hör jag väderleksrapporter med orden "snöblandat regn" och exakt hur mysigt låter det? På en skala från 1 till 10 skulle jag säga: En etta. En svag etta.
Burr igen.

2 kommentarer:

Barasara sa...

Kontaktsi är braski.
Vad erbjuder du i gengäld? När ringer de dig?

Vinterkräkan har kommit till Jönköping(fast kanske inte till Huskvarna?). Var glad att ni ska stå på skolgården. De där småväxta typerna är värsta sortens bakteribehållare...

randigkatt sa...

Vad jag erbjuder? Det var en bra fråga. Får passa på den.