Summa sidvisningar

fredag 9 december 2011

Plocka svamp i två veckor


Det fanns en tid när jag tyckte att allt var pinsamt. Det var pinsamt att gå till frisören, det var pinsamt att få massage, det var pinsamt att gå till en fotvårdsterapeut.
Numera skiter jag i allt. Inget är skämmigt. Jag tänker som så att de som jobbar med sånt här skönhetstjofräs har väl sett det mesta eller? Jag är knappast den enda i universum med klyvna hårtoppar, degiga lår och raspiga fötter - det har säkert Magnus Uggla och Lotta Engberg också.
Idag var det dags att göra något åt mina fossingar. Jag har nämigen haft oturen att fått ärva min mammas fötter och dom är inte av denna världen. Därför så tänkte jag mota Olle i grind. Bäst att fixa och fila och dona på salong minst två gånger om året iallafall.

Inne på Goa Fötter så fick jag först ett ljummet (jag hade gärna lagt till kosing för liite varmare vatten) fotbad. Därefter så tog hon och torkade de två fulingarna och så sprutade hon nån iskall antiseptisk spray på fotsulorna. Det blev helt vitt.
"Du har hudsvamp!" konstaterade hon.
Det var ju precis en sån mening man ville höra när det är fredag och fest i sikte. Hudsvamp. Jo, man tackar.

Så nu ska jag spraya fötterna varje kväll i fjorton dagar för att försöka bli av med denna läskiga åkomma.
Gå för sjutton inte på samma badrumsgolv som Mirre "Hudsvampssmittohärden" Juneström. Då kanske det slutar i att du också sitter där på kvällskvisten med sprayen för 95 pix i ena näven och den lilla svampiga foten i den andra.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Sparkling sa...

Men visst är det ändå HÄRLIGT att man kan släppa såna där pinsamhets-hangup-grejer. "När man fyllt 40 får man göra som man vill med ALLTING" brukar jag säga. Sen är jag kanske inte sådär härligt vågad och bekväm med precis ALLTING ändå, men intentionen finns ju åtminstone. Den måste man bejaka. Keep up the good work, som det heter på ren svenska nuförtiden.
PS: Rekommenderar absolut inte att bildgoogla hudsvamp lagom inför julbordet.

randigkatt sa...

VAD VIDRIGT! Så där ser inte mina fötter ut och det kommer de inte göra heller. Inte nu med den fantastiska TYSKA sprejjen.
Jag säger som Harald Treutiger: Okaaaj. Sicken graaaj.

Sparkling sa...

Nej, jag tänkte med att om man sett ut sådär och inte lagt märke till det alls...då är man nog blind. KÖR HÅRT med den tyska sprayen!