Summa sidvisningar

fredag 30 december 2011

Nu ska 2011 ut!

...och in ska ödesåret som jag har nojjat för de senaste tio åren (enligt mayakalendern tar tiden slut 21/12-2012). Näää, vad trist om jorden skulle gå under det här året. Jag som, snyft, precis börjar få lite flyt i tillvaron. Och dessutom så blir ju julledigheten extra lång nästa år eftersom att julafton råkar ligga på en måndag. Nej, jorden får absolut inte gå under.

2012 ska istället bli året då Nickelback lägger gitarrerna på hyllan. Det är även året då Pernilla Wahlgren och hennes tjocka släkt vågar vägra figurera i media. Alla kändisar slutar operera sig och ingen är dum mot djur. Alla är snälla mot alla och mitt hår blir av någon mystisk anledning tjockt och glansigt.
Alla har mat för dagen, ingen ska ofrivilligt behöva bo utomhus och alla orkidéer som jag släpar hem blommar året om.
Någon snäll målare kommer och gör om hallen hemma. Det blir plötsligt jätteinne att ha ett rött slitet kök och luggslitna möbler och eftersom en ny undersökning visar på att tjock-teveapparater är bra mot det mesta, till och med mot cancer, så blir det ett väldans riv efter dessa tjockisar på marknaden.
Alla slutar överkonsumera och mer än 80% av jordens befolkning drar ned på köttätandet drastiskt.
Bilen kommer att starta varenda morgon och krånglar inte en endaste gång och älsklingen Mats kommer inte att bli överkörd under sina nattliga räder.
Alla i hela världen blir lyckliga och sjunger We shall overcome! tillsammans.
Slutet gott. Allting gott.

Dagens låt: Holidays in the sun - Sex Pistols.
Solsken eller inte - men nu är jag faktiskt ledig i över två veckor. Fatta hur förslappad jag kommer att bli! Eller nääää, ungarna är ju också lediga. Då var det lilla fritidsproblemet löst.

Inga kommentarer: