Summa sidvisningar

söndag 25 december 2011

Julen var här

Så här ser vegetarisk julmat ut. Om man tillåter sig att äta fisk och skaldjur vill säga. Janssons, korv och brysselkål. Sehr mumsich!

Vegetarisk senapssill, ost&räktårta, lax, ägghalvor. Min goda rödkål fick inte vara med på bild. Inte Stefans bruna bönor heller. Fast kolla in uppe där till vänster - mina vegetariska "revbensspjäll!" av palsternackor.






Som tur var tog jag ingen bild på berget av julklappar. Det var nämligen för groteskt. På trappen här utanför idag står en stor plastsäck med kartonger och julklappspapper. En säck alltså PLUS ytterligare tre stora kassar . Hur kan det bli så när man till och med gått ut och VÄDJAT om att speciellt då svärmor ska ta det lugnt? Hade det inte varit för att barnen fick ungefär tjugo julklappar för mycket vardera, så var det här den bästa julaftonen på riktigt länge.
God fortsättning - idag äter vi rester!

2 kommentarer:

Barasara sa...

Vad mysigt det ser ut och sicket slurpigt julbord sen!
Oro helt i onödan.
Så härligt nöjd lillfisen ser ut på sista bilden också.

randigkatt sa...

Ha! Jag blev förvånad själv över att "mitt" första julbord nånsin faktiskt blev bra/gott. Jag är inte alls så kass som jag trott....