Summa sidvisningar

söndag 18 december 2011

Katten deppar


Hur kommer det sig att man bara blir deppig helt plötsligt? Bara sådär liksom? Glad, glad, glad, glad, glad, glad och så TJOFF! deppig.
Här har man haft en semesterdag och man har ätit julbord, man har kokat sin egna första rödkål med gott resultat, man har varit på torget och köpt första bästa julgran, burit hem den och sedan hängt upp allt pynt och hela julgransbelysningen helt själv! Bara två ungar till hjälp. Varför deppig då?
Ja, vad vet jag? Jag är ingen utbildad psykolog men det har säkert nåt med barndomen att göra. Kanske att jag tvingades äta gröna ärtor i första klass? Att mamma tvättade min snuttekudde så att den luktade RENT? Att min tama, talande undulatkompis Nicke som kunde apportera bara fick bli fyra år?
Vem vet.
Nu ska jag deppa vidare här. Tjing.

4 kommentarer:

Barasara sa...

Hormoner?
Ibland slår det ju bara till, det blåa. Men fördelen med när det så hastigt kan slå till, utan egentlig anledning är att det ganska lätt försvinner.
Är du fördärvad av stress och att göra hela veckan eller hinner du ses för en Simon och ekarna?

Sparkling sa...

Håller med ovanstående, hormoner är ju ett jävla SKIT i vår ålder. Bara tanken på att det är något slags klimakterietjoflöjt på gång kan ju sänka vem som helst.
Obs, när man är deppig får man unna sig saker. Typ dyr choklad. Och man behöver inte dela med sig till någon. Det har kungen bestämt.

randigkatt sa...

Min gamla faster som är 93 (!!!) berättade nyligen att hon hamnade i klimakteriet när hon var 56. Jag hoppas och tror att jag brås på henne. Har för mig att kungen lovade detta på sin senaste Eriksgata.

Sara: Jag kan gå på bio imorgon kanske? Jag slutar ju halv sex. När börjar filmen?

Barasara sa...

Jag minns att en tidigare kollega berättade att hon fick enorma svettningar när hon kom in i klimakteriet, att hon vaknade på nätterna i en plaskblöt säng och fick bädda om. När jag ska få mens blir jag onormalt trött dagen innan och jag brukar också bli obegripligt svettig, det pärlar sig i ansiktet(!) - jag är livrädd inför klimakteriet. Jag kommer inte kunna vara bland folk :(

Filmen går 17.30 och 20.20. Aj då, känns knöligt för dig va?