Summa sidvisningar

fredag 16 december 2011

Smaken är som baken

En pappa på facebook lade i morse ut den här bilden från sitt hem. Han och ungarna hade pyntat granen och kommentarerna lät förstås inte vänta på sig.
"Åh, vad fin den blev!", "Jättefint!", "Toppensnyggt!" och i flera fall var det tjejer som kommenterat. Skulle jag kommenterat bilden och varit 100% ärlig så hade jag känt ett trängande behov att skriva: "Näää, vad ful den blev. Plast? Lila? Hur fan tänkte du?"
Fast värst är ju inte granen egentligen. Jag ser fondväggen (väldigt 2009 med den tapeten), jag ser tavlan, jag ser de gräsliga, OMATCHANDE gardinerna och så då som löken på laxen - PORSLINSHUNDEN!
Yäk. Passa dig Kent, snart kommer kanske Simon och Thomas och ringer på.

Dagens låt: Tänd ett ljus -TRIAD.
Jag är som sagt med i lokaltidningens nöjespanel och idag var en av frågorna "Vilken jullåt är du trött på och varför?" Jag hade en utläggning om tomtomtomtomtomtomtomtom-låten och det ska man ha tycker jag. Vi är ju en NÖJESPANEL. Vad svarar de andra tomtarna?
Jo:
"Jag tröttnar faktiskt inte på julmusik!" (kommunalrådet Anna).
"Det måste vara Jul igen med Just D. Inga kommentarer. Jo förresten, den är skitjobbig!" (butiksägaren Susanne).

Ha ha hi hi ho ho. Vilka fantastiska svar! Nu blev jag så nyfiken på båda att jag vill läsa långa intervjuer med dom.
"Vad är roligast med ditt jobb, Susanne?"
"Kunderna".
"Jaha...eh..vad är det som är så roligt med dom?"
"Vad då roligt..inga kommentarer!!"
Vilka rubriker det skulle bli!

2 kommentarer:

Barasara sa...

Men?
Jag kommenterade det här inlägget tidigare idag men nu är det borta? Så vet jag att det varit förut också men då trodde jag att jag gjort fel men nu har det hänt flera gånger?

Hursom. Skrev typ "Håller med. Du är bäst." :)

randigkatt sa...

Skyll inte på mig! Det är bara nåt med mej och datorer så jag är inte förvånad att det jävlas. Det är nog inte jag som är bra - det är dom andra som är så sinnessjukt torra.