Summa sidvisningar

onsdag 7 december 2011

Med en banan i varje hand klarar sig Bohman i varje land


Frågan är hur JAG ska klara mig.  Den här julen har jag nämligen gjort misstaget att bjuda hit svärmor med man samt bästa killkompisen på julafton. Eventuellt kommer en kille till, vi kan inte komma överens om vi ska bjuda honom nämligen, men han ÄR verkligen ensam och det ÄR synd om honom men samtidigt så är han en sån otacksam idiot att man blir alldeles galen. Ja ja. Vi får se.
Var var jag? Jo, vi ska alltså vara här hemma och det innebär då att jag, med matsjälvförtroende i storleksklass med en halv molekyl, ska laga och fixa all mat.
Jag måste fixa Janssons, egen sill, kanske nån slags paj, rödkål, ägghalvor, lax, brysselkål, vegetarisk julskinka, färsbullar och sojakorv. De sistnämnda sakerna får Hälsans kök svara för. Där går min gräns. Egen senap? Ja, det kanske kan gå. Långkål? Jooo.
Ah, vad fasen. Kan Pernilla Wahlgren kan väl jag.
Planering börjar.                   NU!

Inga kommentarer: