Summa sidvisningar

fredag 5 september 2008

Allt utom konserverad gröt


Herrejösses. Jag säger bara herrejösses. Vänta. En gång till. HERREJÖSSES. Hur kom allt detta in i mitt hem? Hur hamnade den här, vågar jag säga det, skiten i mitt källarförråd? Men nu ska den bort. Till försäljning. I morgon lördag är det jag och skäggige mannen som ställer oss på loppisen och kränger prylar. Kom och köp!
Allt ska bort! Allt är billigt! Pruta. Betala vad du tycker! Jag vill bara bli av me't. Kalle Anka-pockets. Ett ton andra böcker. Musikvideor. Påslakan. Dukar. Kläder. Tyger. Knivar. Muggar. En kopp det står MOR på. En plunta som det står "Bara för svärmor" på. Riktigt smakfulla saker som du hör. En lampa med en inte så okej skärm. Flera tavlor. En motorcykel. Leksaker. Kramdjur. Tapetrullar. En rygga. Motorcykeln? Nej, det är inte en riktig utan en eldriven för småbarn. Men kul att du undrade iallafall.
Tja. Vad väntar ni på? Kom till oss och lätta på lädret!


Dagens låt: Sing Halleluja - Dr Alban.
Javars. Jag ska nog sjunga halleluja om vi blir av med mer än hälften. Det vore förbaskat, förlåt, välsignat skönt att bli av med eländet.

1 kommentar:

Knegarn sa...

fan, jag missade, kom en halvtimme försent för att hämta min magiska väska som måste med på alla spelningar