Summa sidvisningar

tisdag 23 september 2008

BVC-bus


Så var den klar då. Barnbesiktningen på BVC. Det var alltså igår som jag och sonen skulle till den fruktade treårskontrollen. Väl där så fick vi först sitta och vänta en kvart i väntrummet. Jag bläddrade i Mama. Han satt på nån slags Bobbycar och körde runt runt.
-Då var det Milles tur! ropade sköterskan.
När vi kom in så la sig sonen ner på golvet och ålade som en jagvetintevad. När jag försökte lyfta upp honom så började han stortjuta och ryckte mig i håret så att jag började skrika jag med.
- Jaha, hummade sköterskan samtidigt som hon tog fram påsen med dockorna. Vet du vad det här är Mille?
- ???
- Det är en säng. Vad gör man i den? sa hon lugnt och metodiskt.
- Bajsar, sa Mille och log.
- Nej, man sover. Här är en spis. Vad har man den till?
- Kissar, sa Mille.
Nu svettades jag ymnigt. Det här gick åt skogen. Nu skulle någon myndighet komma och ta över föräldraskapet i den här familjen. Det stod fullständigt klart för mig. Vad sköterskan än frågade så sa han "bajs". Om han svarade alls. Och att mäta eller väga honom kom inte på tal alls. Innan vi gav upp så sparkade han till henne på benet och räckte ut tungan åt henne. Hemskt!!!

Eller kanske inte. Gick ni på den? Han skötte sig faktiskt exemplariskt!! Jag var så mallig när vi gick därifrån att jag köpte en hel kartong med glasspinnar för att fira (det ångrar jag i och för sig nu).
Han sa inte bajs en enda gång. Han kunde säga bord, stol, säng, spis, flicka, pojke, toalett, kissa, sova osv. Och han satt still och log mest hela tiden.

Ska genast sluta upp med att ta ut allt i förskott.
Undar hur det kommer att gå på fyraårskontrollen förresten?

Dagens låt: Lugnare vatten - Kjell Höglund.

Aaaah, lugn. Ro. Vad skönt med ett mindre problem som är ur världen. Då är det bara att ta tag i de återstående 282 andra nu då....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket A-barn du har hörru!Visst blir man urmallig när man varit på barnbesiktningen! Man vet ju så klart att man har fantastiskt duktiga, kreativa o hemskt snälla barn. Men man vill ju väldigt gärna få det bekräftat nånstans ifrån ibland! Tuva kom hem med ett sorts betyg från skolan igår. (Oj vad jag var upprörd när jag hörde om detta märkliga moderata påhitt) Men det är klart när ungen kommer hem med alla rätt på geografitestet så blir man ju oerhört stolt. Denna morsan skulle inte kunna peka ut ångermannland än mindre stava det rätt!
Ett litet ynka fel på engelskan, hon hade missat sista e`t i please. Spelar roll?! Huvudskaken e väl om hon tackar!!!